Mongolia – the journey is more important than the destination

Around the World
explore MONGOLIA – THE JOURNEY IS MORE IMPORTANT THAN THE DESTINATION with us

Пристигнахме на летището в Уланбатор след 20 и няколко часа пътуване и спиране в Истанбул и Бишкек. Едни свежи и привеливи хора ни посрещнаха и казаха – хайде да тръгваме 🙂

И така започна 2-седмичната ни обиколка в Гоби и централна Монголя.

Ден 1 – Baga Garzyn Chuulu – развалини на манастир, степи и скалисти хълмове, Най-впечатляващото беше как свътши асвалтовия път и тргвнахме в “нищото”. След няколко часа в УАЗ-ката това не прави впечатление 🙂

Ден 2 – Tsagaan Suvraga – доста впечатляващи цветни скали и сухата част на пустинята Гоби. Спахме в 5-милиарда-звезден хотел 🙂

Ден 3 – Yolyn Alm – свежа и зелена долина в сърцео на Гоби ?! Дори имаше лед в края на юли.

Ден 4 – Khongeryn Els – най-високите дюни в Гоби на залез! 240-метровото катерене по дюната си струваше; както и пясъчната буря на върха – гледката е невероятна.

Ден 5 – Flaming cliffs – нищо забележитлено, но пък имаше буря, а след това ОГРОМНА дъга. Месната забележителност е … ГОРА в Гоби 🙂 Някакви храсто-дървета. Но като нямаш кон и магарето е кон (макар, че в Монголия имат коне 🙂 )

Ден 6 – Ongiin Khiid – ден за пътуване… Спахме на палатка до руините на един манастир, но пък за това цял следобед валя дъжд 🙂

Ден 7 и 8 – Orkhon valley – целодневното лашкане в УАЗ-ката си стуваше – долината на река Оркон е едно от най-красивите места, които видяхме в Монголия.

Ден 9 – Tsenkher hot springs – СПА, разбираш ли! Не е лошо да се накиснеш в гореща минерална вода, имайки предвид честотата на къпане по време на пътешествието 🙂

Ден 10 и 11 – Terkhin tsagaan nuur – След дълго пътуване стигнахме до Голямото Бяло Езеро. Голямо е и е езеро – има пясък, вълни – почти като море. И става за къпане – брей – 3 дни подред се къпем!

Ден 12 – Kharkhorin – старата (и първата) столица на Монголската империя. За съжаление, почти нищо не е останало. Манастирът е интересен, но губенето на една нощувка и целя ден след това не си струва…

Ден 13 – Khungnu national reserve – по пътя минахме покрай едни малки дюни и в ранния следобед пристигнахме в юртата на местно семейство. Децата започнаха да си играят с нас, големите играхме на монголска игра с надпиване, ядохме монголсо барбекю и карахме мотор в степта. Супер госторпиеми и интересни хора – много добре си прекарахме и намерихме нови приятели. Бутилката “Чингис Голд” също спомогна за преодоляване на езиковата бариера 🙂

Ден 14 – завръщане в Улан Батор – имахме една вечер да разгледаме града, даже и това беше много. Поне ядохме монголска пица, което на фона на овцата, която изядохме за тези 14 дни си беше истинско гурме!